تعداد بازدید: 1846

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 7 تير 1389-0:0

نگاه دوباره به "هفته مازندران"

... نگارنده با امید به رویکرد فرهنگی استاندار مازندران انتظار دارد بار دیگر مساله "هفته مازندران" مورد توجه و اهتمام شورای فرهنگ عمومی استان قرار گیرد.(يادداشتي از ایرج نیازآذری، سردبیر هفته نامه پیام کشاورز و معاون سابق برنامه ریزی روابط عمومی وزارت علوم )


نگارنده طرحی را به نام " هفته مازندران" در سال  86 به آقای مهندس شفقت-استاندار وقت مازندران- ارائه دادم که با عنایت ایشان مورد توجه شورای فرهنگ عمومی استان قرار گرفت.

بعدها قضيه " روز مازندران" و ثبت آن در تقویم ملی از طریق دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور پیگیری شد.

در همان ایام مقالات و مطالب متعددی درباره اهمیت" روز مازندران" و برنامه های جانبی مرتبط با آن نگاشته  و پیشنهادهایی درباره انتخاب روز یا هفته مازندران ارائه شد که بیشتر آنها حول استقرار حکومت علویان دراین منطقه بود .

هدف از طرح هفته مازندران ایجاد همگرایی ، انسجام ملی و تحرک بخشی در سطح استان از طریق اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و همچنین برگزاری جشنواره ها،نمایشگاه ها وسایر برنامه های انگیزشی است.

 ازاین رو مدیریت ارشد استان می تواند با اهتمام به این عنوان و مجموعه برنامه های مرتبط فضای شاداب و با نشاطی را در استان هماهنگ کند و با شوق آفرینی؛انگیزه بخشی ،همدلی و هماهنگی مردم و مسئولان را تقویت نماید.

نگارنده در طرح پیشنهادی که از رهنمود ها و راهبرد های حرکت آفرین و امید بخش مقام معظم رهبری بهره جست، امیدوار بود با اجرای آن فضای فرهنگی واجتماعی استان تلطیف شده و نگاه همه مازندرانی ها ديگربار به زادبوم خودجلب شود.

 در طرح پیشنهادی مذکور سازمان، ساز و کار، آئین نامه و برنامه های مرتبط با هفته مازندران پیش بینی شده بود.

 نگارنده با امید به رویکرد فرهنگی استاندار مازندران انتظار دارد بار دیگر مساله "هفته مازندران" مورد توجه و اهتمام شورای فرهنگ عمومی استان قرار گیرد.

شایان ذکر است در راستای این طرح تمامی دستگاه های اجرایی ، نهاد ها، مراکز دانشگاهی، فرهنگی ، آموزشی ،تشکل های مردم نهادمی توانند به صورت فعال ایفای نقش نمایند.

 درهفته مازندران توانمندی ها،ظرفیت ها،فرصت ها ومشکلات استان درتمامی بخش های اقتصادی،اجتماعی وفرهنگی ازطریق برنامه های متنوع به نمایش گذاشته می شود .

همچنین علاوه بر برنامه های استانی می شود برای سایر شهرها ومناطق استان نیز طرح مذکور را اجرايي کرد.

گفتنی است سالانه برنامه های مشابهی در ساير نقاط کشور با شکوه خاصی برگزار می شود.

ايميل نويسنده: (irajniaz@yahoo.com)


  • سه شنبه 8 تير 1389-0:0

    خواستم بپرسم که پیام کشاورز کجا توضیح می شود که ما ندیدیم


    ©2013 APG.ir